Kielilävistys

95 posts, 5 pages, 36,645 views

accule

Posts: 678

#21 • • accule olipa kerran...
good point...kaks kertaa jo puraisin palloon. auts!*blush*
sune

Posts: 2,096

#22 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Mä en pystyny syömään kunnolla viikkoon. Siis kyllähän mä heti seuraavana päivänä söin korkeesaaressa ranskalaisia, mut siin kesti n.45min ja sattu ihan helvetisti!*uuh* Lävistyksen laittaminen sattu ihan törkeesti,jos oisin tienny et se sattuu niin paljon ni en olis laittanu edes koko korua.

Mul on ollu koru yli 3 vuotta eikä hampaisiin oo tullu mitään, joskus purassu kovaa ja tuntunu et hampaat putoo suusta, mut eipä just muuta.Kuten tos aikasemminki mainittiin ni se muovikoru on kyl hyvä siinä mielessä just ei jos puree siihen ni ei käy hassusti.*igor*

--
ei kovin ihku eikä plur

Avatar
#23 • • yana Guest

Pikachu:
Siis kyllähän mä heti seuraavana päivänä söin korkeesaaressa ranskalaisia, mut siin kesti n.45min ja sattu ihan helvetisti!*uuh* Lävistyksen laittaminen sattu ihan törkeesti,jos oisin tienny et se sattuu niin paljon ni en olis laittanu edes koko korua.



haavoihin on ihan vitun fiksuu hieroo suolaa. samoin suosittelen syomaan esim lasimurskaa
Armin

Posts: 411

#24 • • Armin surffitukka
Hassu miten yksilöllistä nääkin jutut on.
Mulla on ollut kielessä lävistys nyt jotain 2-3 vuotta.
Lävistettäessä ei sattunut tippaakaan, tunsin kun neula meni lävitse ja tavallaan siitä sai mielettömät sävärit. Kieli ei tullut kipeksi missään vaiheessa ja söinkin jo samana iltana. Turposi se luonnollisestikin hiukan mutta ei niin paljoa, että puheeni olisi vaikeutunut tai mitään.

Kävin Turussa, Aninkaistenkadun Skin Craftissä ja olin hyvin tyytyväinen saamaani palveluun. *iloinen*
Mielestäni koru on niin onnistuneessa paikassa kuin olla ja voi.

Muutenkin mulla on ollut vain kivoje kokemuksiä lävistyksistä, kerran pyörryin mutta siitäkin sain vaan ihan mielettömät sävärit!!

Mulla on hirveä neulakammo ja jokainen lävistyskerta on ollut mulle todellinen riemuvoitto! Jotkut pitää sitä todella typeränä kun verikokeessakin meinaan aina pyörtyä, että vaan silti otan niitä lävistyksi mutta siis se on mulle jotenkin pelon voittamista ja fiilis niiden jälkeen on aivan uskomaton *heiii*

Ai niin, ja hampaista... mulla on vieläkin alkuperäinen koru (siis sairaan pitkä) ja mulla on hampaat ihan kunnossa (käyn kerran vuodessa hammaslääkärissa). Olenhan väkisinkin muutaman kerran purrut palloon mutta koskaan ei ole mitään tapahtunut.

[muokattu 28.6.2003 11:36]
kovas

Posts: 1,522

#25 • • kovas Kristo
mul oli tollane 1,5 vuoden ajan kunnes otin sen pois tos keväällä. hajoili leegot vähän turhan usein vaikka olikin suht lyhyt tappi.. nyt tarvis soittaa hammaslääkäriin mut pelottaa :D
Avatar
#27 • • BTB Guest
Kyllä ruoka menee jo alas mutta kieli on turvonnut niin ettei tapistä näy kuin pallot. Mites porukka hoisi tuon pesu/desinfiointipuolen. Oral B:tä on hyllyssä ja käytän sitä joka aterian jälkeen seuraavan viikon mutta kannattaako sitä pidempään hoitaa tuolla vai jollain muulla aineella?
Avatar
#28 • • yana Guest
mitäs sitä turhaan muuten desinfinoimaan jos tuntuu että se on parantunut
cheat

Posts: 796

#29 • • cheat

BTB:
Oral B:tä on hyllyssä ja käytän sitä joka aterian jälkeen seuraavan viikon mutta kannattaako sitä pidempään hoitaa tuolla vai jollain muulla aineella?


turha desinfiointi tuhoaa suun ns. hyvää bakteerikantaa ja hidastaa paranemista.noudata niitä ohjeita jotka lävistäjä antoi. kaks viikkoa muistaakseni mua neuvottiin iltaisin ja aterioiden jälkeen käyttämään, max.
Kävin Turussa, Aninkaistenkadun Skin Craftissä ja olin hyvin tyytyväinen saamaani palveluun. kuten myös.
*hymy*
btw, mulla särki etuhampaat jotain kuukauden, onko muilla ollut vastaavaa?

[muokattu 26.6.2003 19:56]

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

sune

Posts: 2,096

#30 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
yanalla taitaa olla kiukkupäivä..*hih*

--
ei kovin ihku eikä plur

Avatar
#31 • • hyperventilaatio Guest
Ei ole tarvetta desinfiointiin suositellun ajan jälkeen. Itse purskuttelin Oral B:llä viikon verran, jonka jälkeen siirryin veden käyttöön. Itse oon myös huomannut, että se pidempi koru tuntui paremmalta omassa kielessä. IMO oli turha vaihtaa, ja kohta käynkin hakeen pidemmän korun taas.
diezel

Posts: 430

#32 • • diezel -
tai ostaa apteekista fysiologista keittosuolaliuosta eli 0,9 % natriumkloridiliuosta tai tekee saman kotikonstein merisuolalla ja kraanavedellä ja purskuttelee sillä.. parempi kuin pelkkä vesi vaikkei nyyt siinäkään mitään vikaa ole, ja purskuttelee tän jälkeen vielä mahdolliset suolan kokkareet kielestä ärsyttämästä..
accule

Posts: 678

#33 • • accule olipa kerran...
septidiniä( toivottavasti nyt muistan oikein sen nimen kun ei o se pullo täs ulottuvilla, jotain sinnepäin enivei) voi käyttää suun huuhteluun, pullon ohjeen mukaan blandattuna vedellä suhteessa1/4 eli 3osaa vettä, 1 desinfiointiainetta. tän neuvon sain lävistäjältä, en sit tiedä onks tarpeellista paljoo desinfioida jos kieli muutenki tuntuu paranevan hyvin...itse oon kyl pari kertaa päiväs huuhtonut sen ja hyvin on parantunut. safkakin jo maistuu!*hymy*
Mark

Posts: 7,311

#34 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

hyperventilaatio:
Ei ole tarvetta desinfiointiin suositellun ajan jälkeen. Itse purskuttelin Oral B:llä viikon verran, jonka jälkeen siirryin veden käyttöön. Itse oon myös huomannut, että se pidempi koru tuntui paremmalta omassa kielessä. IMO oli turha vaihtaa, ja kohta käynkin hakeen pidemmän korun taas.



mun käsittääkseni puolen vuoden jälkeen siitä ku läväri otetaan ei saa enää vaihtaa ainakaan lyhyempään koruun? Päteekö sama myös pidempään?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#35 • • hyperventilaatio Guest

Mark:
---
hyperventilaatio:
Ei ole tarvetta desinfiointiin suositellun ajan jälkeen. Itse purskuttelin Oral B:llä viikon verran, jonka jälkeen siirryin veden käyttöön. Itse oon myös huomannut, että se pidempi koru tuntui paremmalta omassa kielessä. IMO oli turha vaihtaa, ja kohta käynkin hakeen pidemmän korun taas.

---


mun käsittääkseni puolen vuoden jälkeen siitä ku läväri otetaan ei saa enää vaihtaa ainakaan lyhyempään koruun? Päteekö sama myös pidempään?

-M



*nauru* Ja miksiköhän ei saisi? Eikai siinä ole muuta välii kuin se, että se koru ei ole _liian_ pitkä tai lyhyt. Ja lisäksi tottumiskysymys. Omalla kohdallani kieli tuntuu paisuvan aina välillä (normaalia töissä, flunssassa, darrassa ja aamuisin, ainakin) jolloin koru ei vielä varsinaisesti kiristä, mutta saisi se muutaman millin pidempikin olla.

Ehkäpä tuo suositus olla vaihtamatta johtuukin juuri siitä, että kun kieli kerran lävistetään, ja siihen laitetaan koru, alkaa koru ”hakea paikkaansa”. Tähän toisen korun paikkaan jos sitten vaihtaa erimittaisen korun, saattaa ”paikanhaku” alkaa alkaa taas. --> Tämä ilmenee mm. siitä, kun on sen ekan korun menossa vaihtaan, niin kielessä usein näkyy sellainen pitkänmallinen ”kuoppa”, joka poistuu lyhemmän korun oltua hetken paikallaan. Harnessissa tästä sanotaan, että pitempi koru aiheuttaa hankausta tms, joka saattaa ärsyttää haavaa, ja siksi olisi käytettävä lyhempää korua.

After all, itse tekisin niin, että pidän sen, mikä parhaalta tuntuu. Ja menenkin (heti kun ehdin) vaihtamaan muutamaa milliä pidempään.
sune

Posts: 2,096

#36 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Pidempi koru kyl tuntuu ainaki paremmalta ku liian lyhyt. Etenki just jos on kipee tms. ja kieli turpoo vähänki ni se ei oo mitenkää kauheen mukava tunne ku tappi uppoo kielee..*eiei*
Enkä tarkota tolla pitkällä mitään harkkakorun tyylistä tankoa vaan vähän tavallista pidempää

--
ei kovin ihku eikä plur

Duris

Posts: 677

#37 • • Duris lil L
Mulla aluks tuntu että se pidempi korukaan ei oikee riittäny ku kieli oli niin turvoksissa
mut nykyään tää lyhyempiki tuntuu välillä vähän liian pitkältä

mulla kieli turpoo välillä kun en oo käyttänyt suuta vähään aikaan, kun sinne kerääntyy sit nestettä
aamulla varsinki on tosi paksu olo ja jossei oo vähään aikaan puhunu mitään..sit vaa pitää vähä liikuttaa koruu ja sit se kieli onki jo ihan normaali
aikasemmin ei kyl tullu sellast paikallista 'turvotusta' kun sillä korulla leikki koko ajan, mut nyt ei tuu enää sitä pahemmin pyöriteltyä suussa

--
*pupu*

Armin

Posts: 411

#38 • • Armin surffitukka
Sain maagisia voittoja aikaiseksi, kävin vaihtamassa korun lyhyempään ja miten tuntuu ettei se istu yhtään suuhun enää... se hiersi kitalakeni rikki ja on muutenkin ihan omituinen. No kai siihen tottuu...
Avatar
#39 • • hyperventilaatio Guest

Armin:
Sain maagisia voittoja aikaiseksi, kävin vaihtamassa korun lyhyempään ja miten tuntuu ettei se istu yhtään suuhun enää... se hiersi kitalakeni rikki ja on muutenkin ihan omituinen. No kai siihen tottuu...



Jos koru aiheuttaa jotain haavoja tms, niin se ei _voi_ olla sopiva. Suosittelen vaihtoa.
milla

Posts: 3,699

#40 • • milla

duracell-pupu:
----sillä korulla leikki koko ajan, mut nyt ei tuu enää sitä pahemmin pyöriteltyä suussa



mua ärsyttää ku mä leikin täl kokoajan, vaik on jo kolmatta vuotta suussa. ja sit pelottaa et kieli koht repee ku revin sitä hampail joka suuntaan, ja isi sano et näytän kokoajan siltä ku oksentaisin kohta*iloinen*