Mites teidän asepalvelus..?

1,183 posts, 60 pages, 572,035 views

Mark

Posts: 7,311

#21 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Isosaaresta rannikkotykistön res. alik kohta kersantti ku tulee viis vuotta täyteen alikessuks nimityksestä, jibii.. Sluiba mesta, hyvää safkaa ja lomatki pyöri jotenkuten, kesällä ihan killerihyvä mesta olla intissä *plur*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Samu

Posts: 517

#22 • • Samu Bodhisattva
JussiS:

Upinniemi / Pansio (mil Uusimaa) II/99. Kersantin arvoon jäin *uros*

Oma inttiaika oli ihan jees, kunhan alokasajan ja aukin vitutuksen yli pääsi. Laivalla on oikeesti lepposaa, ja mä ainakin tykkäsin olla merellä. Kokemuksia intistä ainakin sai, esim nähtiin kaksi venäläistä sukellusvenettä 20 metrin päästä.



Laivasto on ihan loistava palveluspaikka! Meitsi oli Ohjusvene Kotkalla merenkulkuau:na 98-99. Kersantin natsat tuli 50 päivää ennen kotiuttamista, mikä oli ihan jees. Joka kolmas viikko merellä, oli suoraan sanottuna he...tin siistiä!! Eipähän tullu mulla ainakaan intistä semmosta "haista paska"-fiilistä! Jos olis merisotakouluun päässyt niin olisin varmaan paikassa vakkarina!

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Avatar
#23 • • yana Guest
Mark:

Isosaaresta rannikkotykistön res. alik kohta kersantti ku tulee viis vuotta täyteen alikessuks nimityksestä, jibii



webasinpas vähän

Reservin ylennykset perustuvat saatuun koulutukseen sekä sodan ajan tehtävään, sijoitukseen ja sopivuuteen. Ylennys ei ole automaatio, vaikka minimimäärä kertausharjoituspäiviä ja edellisestä ylennyksestä kulunut aika mahdollistaisikin ylennyksen.

Edellisestä ylennyksestä on oltava kulunut vähintään viisi vuotta. Upseeriylennyksissä tämä vähimmäisaika pitenee, mitä korkeammasta sotilasarvosta on kyse.


tarttet 10 kertausharjoituspäivää :)

[muokattu 5.2.2003 16:27]
Avatar
#24 • • yana Guest
Zeta:

Huhhuh, pysykää hyvät ihmiset poissa tuolta ivalosta!!



mä pysyn todella pitkällä siitä paikasta muutenkin kyl *nauraa*
Janne

Posts: 1,330

#25 • • Janne kipee ukkeli
Yana, sä et ole vielä kertonut kaikkea... Mehän tutustuttiin alun perin Viestirykmentissä. Good ol' army times.
Avatar
#26 • • yana Guest
Janne:

Yana, sä et ole vielä kertonut kaikkea... Mehän tutustuttiin alun perin Viestirykmentissä. Good ol' army times.



hehe joo kyl. mun matka rukkiin tyssäs tosin siihen iltavapaa dokailuepisodiin pöheikössä joka paljastui riksun espaa vastaavaks mestaks *nauraa*

siihen loppu mun skarppaaminen intis aika pitkälle :)

olis kyl kickääs päästä kertaamaan jo.. kovastihan ne uhkaili kutsuu jo vuoden kuluttuu tjsp. koht 7v menny eikä mitään o kuulunu

[muokattu 5.2.2003 16:47]
Janne

Posts: 1,330

#27 • • Janne kipee ukkeli
Mun yksi tuttu on itse asiassa kenraali, maavoimien kakkosmies tällä hetkellä. oon kysellyt siltä pariinkin kertaan kertaamaan pääsemistä, mutta vielä ei ole mitään kuulunut. Ihan tyhmää. Kyllä mä ainakin voisin lähteä pariksi viikoksi täysihoitoon, kun firma maksaa täyden palkan ja vielä saa päivärahatkin. *nauru*
mange

Posts: 1,913

#28 • • mange Terrorcraft
Avalanche:

Ihmettelin vaan tässä, että kuinka moni täällä on käynyt jo armeijan? Kertopaaka hieman palvelusajastanne ja sotilasarvoista... ja tietenkin, missä palvelitte?*täh*



Itse olin Uudenmaan Prikaatissa 2/99 9kk ja jääkäri spolliksi "valmistuin".
Ensimmäiset 2kk oli sitä normaalia paskaa mutta sen jälkeen alkoi spollikoulutus ja se olikin suht mielenkiintoista touhua.
Mutta sitä mitä tässä ajattelin kysyä että löytyykös täältä muita jotka on käynyt ruotsinkielisen intin, eli siis juuri täällä UudPr:ssä?
Late

Posts: 3,441

#29 • • Late team Lasse
II/02 KarPr/KarTr/2.TasPtri
-Elikkäs kuukaus sitten pääsin pois tuolta. Ihan tyytyväinen olen että intin kävin, mutta ei se paikka ollu mulle. Onneks selvisin 6kk. *hymy* Olen siis sa-tilanteessa 1/Ktr10 1-patterin viestimies.
Mark

Posts: 7,311

#30 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
yana4000:



tarttet 10 kertausharjoituspäivää :)

[muokattu 5.2.2003 16:27]



yeb, mulla on ne plakkarissa =)

[muokattu 5.2.2003 23:59]

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Kolera

Posts: 4,256

#31 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Kotiuduin 5.10.02 Vekarajärvenn TähänJäänpatterista pasikuskina. Oli kyl aika lepposaa ja odotin huomattavasti tiukempaa touhua alunperin. Haen rauhanturvaajaks ihan tolla pasikuski perusteella, jos vaikka pääsis, ni vois olla taas vuoden miettimättä, että mitä sitä tekis isona.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#32 • • kode Guest
toisen polven sivarihan minä... ensimmäisen luokan tykinruokaa *enkeli*
lostgone

Posts: 2,493

#34 • • lostgone
ANTEEX!!!! mun ei pitäis kertoo, mut..
Mun puolustuxeks heti tähän alkuun.. mun piti mennä sivarix, mut q en päässy kouluun.. ni pääs käymään vahinko.
Eli itehän olin intissä 21 kk*voiei* 2/00 Haminan Ilmatorjuntarykmentti, alikersantti 365.. ja sit tää todellinen erikoisuus q luin näitä juttui.. 9kk töissä ammattisotilaana, elikkäs haminan löysimpänä ylikersanttina, kouluttamassa muita.*igor*
Jos tuun baarissa vastaan ni mua useimmiten luullaan sivarix, eikä kellään tuu mielenkään et oisin voinnu olla töissäkin.. *plur**plur*
Eli oon ny reservin Alik, mut toi 9kk tulee nostamaan mun sotilasarvoa joskus tulevaisuudessa, mut se ei pahemmin mua kiinnosta. En pitänyt yhtään viimeisestä 15kk, mut sainpahan taas hyvän lisän CV:een..
"vittuun se käsi! mua ei tervehditä"
*igor**igor**igor**igor**igor**igor*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#35 • • yana Guest
Mark:


yeb, mulla on ne plakkarissa =)



gaddamnit. ja mua ei huolita sinne vaikka tekis mieli! *nauraa*

Kyllä mä ainakin voisin lähteä pariksi viikoksi täysihoitoon, kun firma maksaa täyden palkan ja vielä saa päivärahatkin.



viikko metsässä suunnittelemassa sanomalaiteverkon reititystä == ilmainen loma

verkonhallinnassa on löysää

[muokattu 6.2.2003 10:45]
Leppis

Posts: 77

#36 • • Leppis
97... perusjäksterispolli, näitä jotka seisoksii siin pressanlinnan edessä, mukavaa puuhaa *nukkuu*

Ensin Hämeenlinnassa sitte Mechelinikadulla oltiin juu, ikinä ei o niin paljo vituttanu ku siellä, lähinnä henkilökemioiden takia ja ku oli nii perkelee tylsää.

Mut vaikka oli paskin paikka missä oon ikinä ollu ni kyllä siit intistä silti hyotyäkin on (ja kyl se kaikkien pitäs käydä), siis ei ehkä konkreettista mutta:

-Oppii arvostamaan omaa sänkyä pikkasen enemmän
-Oppii tuntee fyysiset/henkiset rajat, tai voishan sitä mennä nytteki mettää -25 asteessa kattomaan kui monta yötä siel selvii *nauru*
-Sit joutuu tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ku sä / sun kaverit.

*piis*

--
... Period.

Avatar
#37 • • ZoooM Guest
Porin Prikaati, Säkylä ja siellä tuli oltua tiedustelija eli sissi. sitten tuli oltua prätkäkurssilla joten olen moottoripyörätiedustelija ja se vasta hienoa olikin kun sai ajella prätkällä päivät pitkät sen kurssin ajan!! 6kk oli palvelusaika ja siitä suurin osa metsässä, hienoa oli kun näin jälkeen päin ajattelee! *plur*
Avatar
#38 • • hzo Guest
Jeps toi säkylän 2 jk alias valmarit. 9 kk ja "mukavaa" oli. Jatkoa odotellessa... *komennusta*
reservin arvo pte1st *voiei*
Germitbiili

Posts: 1,070

#39 • • Germitbiili Ihmepoika
Avalanche:

Ihmettelin vaan tässä, että kuinka moni täällä on käynyt jo armeijan? Kertopaaka hieman palvelusajastanne ja sotilasarvoista... ja tietenkin, missä palvelitte?*täh*

Sitten tekin, ketkä ette ole vielä olleet, niin aiotteko mennä ja jos ette niin miksi?

Ei tehdä tästä sellaista aseistakieltäytyjät vs. militaristit -keskustelua..*iloinen*

Itse kotiuduin 9kk:n kidutusleiriltä, porin prikaatista, viime vuonna 3.10. Toimin sotilaspoliisi miehistössä ja sen verran tuli perseiltyä että miehistön arvona on ihan vaan pelkkä jääkäri. Urani kaksi kohokohtaa oli A: Pääsin kättelemään Amiraali Juhani A. Kaskealaa ja B: pääsin pois sieltä. *hih*



Mä olen kanssa just tällä hetkellä porin prikaatissa spol ja tiedk.....ja loistavasti sujuu!!

--
NO SHIT SHERLOCK

hallucinogen

Posts: 8,190

#40 • • hallucinogen Edain
Mä olin kans säkyläs ja mul oli varmaan yks lepposimmista hommista :)
Olin kansainvälistenjoukkojen esikuntakirjuri *pahis*
Eli suomeks luin satakunnan sanomia ja mm-kisojen aikaan kattelin jalkapalloa ja vaativin tehtävä tais olla kapulle ilmottaminen kun tuli maali *nauru*
Muut äijät lähti kassulta lappiin 2,5 viikoksi niin minä se sit sain viikonlopuis vapaata ja ei menny ees mitään lomia, kyl ne muut oli vihasii *nauraa* *

--
pikku-*possu*