Helsinki 2006. Protestoi 9.9.

321 posts, 17 pages, 129,055 views

Dementation

Posts: 2,892

#281 • • Dementation wednesday?

Karski, 13.9.2006 21:31:
---klip---



No toi wikipedia suositteli neutraalimmaksi sanaksi väkivaltakoneiston sijaan voimankäyttöä

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Anselmi

Posts: 2,578

#282 • • Anselmi And sell me

Mongolia, 14.9.2006 17:22:
---
Anselmi, 14.9.2006 16:30:
Kaveri kertoi että tekstiviestin välitystiedot oli tullut toissa yönä joten puhelin on ainakin avattu.
---

Ehkä tyhmä kysymys mutta mistä ne tiesi pin-koodin?


Kysyivät kuulustelussa (puhelimesta oli akku loppu, joten ovat hommanneet laturin)

--
sen pituinen se

Dementation

Posts: 2,892

#283 • • Edited Dementation wednesday?

Anselmi, 14.9.2006 18:14:
Kysyivät kuulustelussa (puhelimesta oli akku loppu, joten ovat hommanneet laturin)



Mä oisin sanonut, että enpä muuten muista... En koskaan sulje puhelinta sen takia... Kotona jossain muuttolaatikoiden seassa vois olla joku muistilappu aiheesta, mutta ei se alle viikossa löydy jos koskaan...

Edit: Mitäs laki mahtaa sanoa tälläisten tietojen luovuttamisesta ja pakollisuudesta?
Ja miten poliisi toimii jos noita ei anneta? Murtaakohan ne ton koodauksen jotenkin?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Anselmi

Posts: 2,578

#284 • • Anselmi And sell me

Dementation, 14.9.2006 18:17:
---
Anselmi, 14.9.2006 18:14:
Kysyivät kuulustelussa (puhelimesta oli akku loppu, joten ovat hommanneet laturin)

---


Mä oisin sanonut, että enpä muuten muista... En koskaan sulje puhelinta sen takia... Kotona jossain muuttolaatikoiden seassa vois olla joku muistilappu aiheesta, mutta ei se alle viikossa löydy jos koskaan...


Mulla ei ollut mitään syytä olla kertomatta sitä, koska mulla ei oo mitään salattavaa, enkä ole syyllistynyt mihinkään. Ja koska poliisi ei kysynyt että saako käyttää/avata/whatever puhelintani, niin
kai niillä siihen myös lain mukaan oikeus on ja olisivat avannut sen jollain keinoin.

--
sen pituinen se

Dementation

Posts: 2,892

#285 • • Dementation wednesday?

Anselmi, 14.9.2006 18:22:---
Mulla ei ollut mitään syytä olla kertomatta sitä, koska mulla ei oo mitään salattavaa, enkä ole syyllistynyt mihinkään. Ja koska poliisi ei kysynyt että saako käyttää/avata/whatever puhelintani, niin
kai niillä siihen myös lain mukaan oikeus on ja olisivat avannut sen jollain keinoin.



Se mua just kiinnostaakin nyt että onko niilla oikeus käyttää/avata/whatever vai poljettiinko sua tässäkin asiassa...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Jone

Posts: 8,258

#286 • • Jone Archibald Haddock

Anselmi, 14.9.2006 18:22:
koska poliisi ei kysynyt että saako käyttää/avata/whatever puhelintani, niin
kai niillä siihen myös lain mukaan oikeus on ja olisivat avannut sen jollain keinoin.



Joops, ihan turha sitä PIN-koodia on ruveta salaamaan, koska jos sitä ei suostu kertomaan ottavat yhteyttä operaattoriin ja avaavat puhelimen anyway. Ei se ole niinkuin tossa oltais antamassa jotain vaihtoehtoja.
Epailija

Posts: 5,636

#287 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Anselmi, 14.9.2006 16:30:
Kaveri kertoi että tekstiviestin välitystiedot oli tullut toissa yönä joten puhelin on ainakin avattu.
Rupee vähitellen huumorintaju loppumaan.



Aika siis testata poliisien huumorintajua "koodatuilla" ja epämääräisillä viesteillä ja juoksuttaa undercover-kyttiä ympäri (esim.) Espoota salaisten anarkistimiitinkien perässä. Tai sitten vaan vapaalla jalalla kulkevana pistää nasevasti "LOL NOOBZ WALLHACK". Ai eikö?

Eikö toisen tekstiviestien lukeminen muuten ole vähän sama kuin toisen postin lukeminen ja eikös tähänkin vaadita vähän kovemman luokan epäilyt kuin "oli mahdollisesti aikeissa tehdä ilkivaltaa tai käyttää rumaa kieltä"?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Dementation

Posts: 2,892

#288 • • Dementation wednesday?

Epailija, 14.9.2006 21:48:
Eikö toisen tekstiviestien lukeminen muuten ole vähän sama kuin toisen postin lukeminen ja eikös tähänkin vaadita vähän kovemman luokan epäilyt kuin "oli mahdollisesti aikeissa tehdä ilkivaltaa tai käyttää rumaa kieltä"?



Tätä mäkin oon tässä koittanut vähän selvitellä... Vielä en oo löytänyt selvyyttä...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Anselmi

Posts: 2,578

#289 • • Edited Anselmi And sell me
No niin. Väkivaltarikosyksiköltä(w00t*whaat*) tuli postissa kirje:

Takavarikoitu puhelimenne

Takavarikoitu puhelimenne on noudettavissa Pasilan poliisitalosta. Ottakaa ystävällisesti
yhteyttä allaoleviin numeroihin (tai sähköpostiin) sopiaksenne palautusajasta.

Yhteysnumerot:

XXXXXXXXX
XXXXXXXXX

[email protected]
[email protected]

nimi.sukunimi
rikoskomisario
XXXXXXXXXXX


Eli semmoista. Luovuttaessani puhelinta kysyin poliisilta miten saan sen takaisin.
vastaus oli "me soitetaan sulle" *toktok**nauru*. Joten pyysin että lähettävät sähköpostia
ja annoin sähköpostiosoitteeni. Kuulustelupöytäkirjaan kirjoitettiin kuulakärkikynällä pyyntöni
ja mailiosoitteeni. Sen sijaan lähettävät kirjeitä postissa, aivan kun puhelimellani ei olisi mitään kiirettä. Lähden tuon lapun kanssa pasilaan katsomaan josko saisin jonkun noista paperin nimistä kiinni ja luurin takaisin. Soitteleminen sinne on vaikeaa ilman puhelinta ja sähköpostia eivät nähtävästi osaa käyttää.

Aion puhelimen saatuani katsoa että ovatkoo lukeneet viestini (puhelimesta näkee että onko viestit kansio avattu kun on uusia viestejä). Jos on niin täytyy ottaa selvää että oliko niillä lukea niitä.

--
sen pituinen se

Ober

Posts: 587

#290 • • Ober Dog shit taco

Anselmi, 15.9.2006 12:47:
Eli semmoista. Luovuttaessani puhelinta kysyin poliisilta miten saan sen takaisin.
vastaus oli "me soitetaan sulle" *toktok**nauru*.


Hahaha :D putosin tälle.
Juhgu

Posts: 7,921

#291 • • Edited Juhgu Virnistelijä
En ole perehtynyt poliisin toimintatapoihin, joten voisiko joku selittää minulle miksi poliisin pitää ottaa kiinni tuollaiset henkilöt kuten esim. Anselmi (tai vaikka ne viiskymppiset tyypit)? Siis kun on aivan päivänselvää varmasti jokaiselle poliisillekin että tyypillä ei ole mitään tekemistä mielenosoituksen kanssa ja se on vain poistumassa mielenosoituspaikalta.

Eihän sillä saavuteta kuin ylimääräistä vaivaa kaikille osapuolille. Vai onko niillä mellakkapoliiseilla joku provikkapalkka *nauru* 6 euroa tunti ja 10 senttiä jokaisesta pidätetystä? :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Gateway

Posts: 1,391

#292 • • Gateway Club Therapy
Jos mielenosoittajat ilmoittaa tyyliin "tänään kaupungilla räjähtää" ja "aiheutetaan kaupungilla sekasortoa" ja sitten porukalla on housuissa pesismailoja, rautaputkia ym. niin eikös se oikeuta ottamaan vastatoimet varman päälle? Ne poliisit tekee vain työtään ja ne pelkää siinä tilanteessa ihan varmasti niitä riehujia. Ihmisiä ne on nekin... Eihän ne voi tietää kuka niistä on mielenosoittaja ja kuka ei, jos jengiä ois otettu ulkonäön tjsp. perusteella säilöön niin jengi itkis rasismista tai jotain. Mikä ihmeen pakko sinne oli mennä katseleen tapahtumia kun kerran tiedettiin että siellä on väkivaltaa ja poikkeusolosuhteita luvassa? Toki ne jotka ei tapahtumasta tienneet ja ovat osuneet sattumalta paikalle ovat erikseen mutta muuten mielestäni poliisi toimi ihan oikein estäessään erittäin todennäköiset vahingonteot.
Anselmi

Posts: 2,578

#294 • • Edited Anselmi And sell me
Toinen kuva siitä kuinka hauskaa on asioida poliisin kanssa: http://users.evtek.fi/~anssil/2006-09-09%20054249PM.jpg

Kävin tänään hakemassa puhelimeni pasilasta ja dialogi oli aika lailla tätä näin sen jälkeen kun sain luurini:

Anselmi: Jutustani haluaisin tiedustella että onko mitään uutta tietoa?
Poliisi: Kukas sä olit näistä, ei voi kaikkia muistaa?
Anselmi:Pyöräilijä.
Poliisi: Aa, sä olit ilmeisestikkin se sivullinen?
Anselmi: Joo
Poliisi: No koska sä et ilmeisestikkään ole käyttänyt väkivaltaa, joten tuskin sulle hirveesti tulee mitään.
Anselmi: Aa, koska mä olin sivullisena tilanteessa ja ilman järkisyitä pidätetty, niin mun mielestä mulle ei pitäis tulla muuta kuin anteeksipyyntö teidän laitokselta.
Poliisi: epämääräistä mussutusta.
Anselmi: epämääräistä mussutusta.

--
sen pituinen se

Avatar
#296 • • niomic Guest

Anselmi, 17.9.2006 01:21:
Toinen kuva siitä kuinka hauskaa on asioida poliisin kanssa: http://users.evtek.fi/~anssil/2006-09-09%20054249PM.jpg

Kävin tänään hakemassa puhelimeni pasilasta ja dialogi oli aika lailla tätä näin sen jälkeen kun sain luurini:

Anselmi: Jutustani haluaisin tiedustella että onko mitään uutta tietoa?
Poliisi: Kukas sä olit näistä, ei voi kaikkia muistaa?
Anselmi:Pyöräilijä.
Poliisi: Aa, sä olit ilmeisestikkin se sivullinen?
Anselmi: Joo
Poliisi: No koska sä et ilmeisestikkään ole käyttänyt väkivaltaa, joten tuskin sulle hirveesti tulee mitään.
Anselmi: Aa, koska mä olin sivullisena tilanteessa ja ilman järkisyitä pidätetty, niin mun mielestä mulle ei pitäis tulla muuta kuin anteeksipyyntö teidän laitokselta.
Poliisi: epämääräistä mussutusta.
Anselmi: epämääräistä mussutusta.



Koen ymmärtäväni tilanteesi kohtuu hyvin, mutta itselleni ainakin herää suoraan huolia siitä ettet näe vuorokauden vangitsemisesta, puhelimen takavarikoinnista johtuvan haitan takia enempää vaivaa korvausten ja anteeksipyynnön eteen? Ymmärrän, että tässä vaiheessa sinulle on varmaan tärkeintä, että paska on ohi, mutta ymmärtänet myös mitä tuonlainen toiminta viestittää joka kerta viranomaisille: Voimme pääosin tehdä ihan mitä vaan mielivaltaisia pidätyksiä ja jengi sit soittelee tänne ja kyselee et saisko vähän puhelinta takaisin ja ehkä jotain anteeXpyyntöö siitä et on ilman mitään kunnollista syytä pidätetty ja pidetty vangittuna vuorokauden (tai pidempään).

Mitä tulee tuohon Jonen yllättävään myöntävyyteen PIN-koodin paljastuksen suhteen, niin olen ainakin itse täysin erilinjoilla. Käsittääkseni virkavallalla ei tosiaankaan ole mitään oikeutta katsoa tietoja kännykästäni ilman jotain vahvaa epäilyä tai todistusta tekemisistäni, jota voitaisiin ennestään vahvistaa katsomalla _kriittisiä tietoja_ kännykästäni. As in mahdollisia tekstiviestejä muille mellakoitsijoille tjmsp. Itse odottelen vieläkin saisivatko kytät / oikeusjärjestelmämme hiljalleen selvyyttä tilanteeseen jossa joku kaakkois-eurooppalainen jannu potkas kaverin leuan halki - tais tapahtua tammi-helmikuun taitteessa. Hiljalleen.
Anselmi

Posts: 2,578

#297 • • Anselmi And sell me

niomic, 17.9.2006 04:56:
Koen ymmärtäväni tilanteesi kohtuu hyvin, mutta itselleni ainakin herää suoraan huolia siitä ettet näe vuorokauden vangitsemisesta, puhelimen takavarikoinnista johtuvan haitan takia enempää vaivaa korvausten ja anteeksipyynnön eteen?



Kantelu tehty. Päätös ei ollut niin yksinkertainen miltä se vaikuttaa. Olisin mielummin tehnyt kantelun
vasta kun poliisi on tutkinut juttuni ja laskenut syytteeni. Nyt joudun pelkäämään että poliisi yrittää
tehdä minusta vaikka väkisin syyllistä koska niille on epäedullista se että syyttömänä pidätetään jengiä (varsinkin näin paljon). Eli tarkoitan että säilyttääkseen uskottavuuden poliisin kannattaisi kaikin keinoin näyttää tehneensä oikein. Eli että kaikkien pidättämiseen oli joku syy. Onneksi tilanteesta löytyy kuvia, videota ja todistaja kertomuksia. Ettei ole pelkästään mun sana kuuden mellakkapoliisin sanaa vastaan.




Mitä tulee tuohon Jonen yllättävään myöntävyyteen PIN-koodin paljastuksen suhteen, niin olen ainakin itse täysin erilinjoilla. Käsittääkseni virkavallalla ei tosiaankaan ole mitään oikeutta katsoa tietoja kännykästäni ilman jotain vahvaa epäilyä tai todistusta tekemisistäni, jota voitaisiin ennestään vahvistaa katsomalla _kriittisiä tietoja_ kännykästäni. As in mahdollisia tekstiviestejä muille mellakoitsijoille tjmsp. Itse odottelen vieläkin saisivatko kytät / oikeusjärjestelmämme hiljalleen selvyyttä tilanteeseen jossa joku kaakkois-eurooppalainen jannu potkas kaverin leuan halki - tais tapahtua tammi-helmikuun taitteessa. Hiljalleen.


Kysyin poliisilta puhelintani hakiessa että ovatko lukeneet viestini. Ja vastaus oli kyllä, olivat skannanneet sim-korttini eli ilmeisestikkin käyneet kaikki viestit ja numerot läpi (onko kellään tarkempaa tietoa?). Kysyin myös että onko heillä oikeutta tehdä niin ja vastaus oli kyllä. Pitänee vielä tarkistaa asia jostain.

--
sen pituinen se

henkka

Posts: 4,973

#298 • • Edited henkka

Anselmi,
Anselmi: Aa, koska mä olin sivullisena tilanteessa ja ilman järkisyitä pidätetty, niin mun mielestä mulle ei pitäis tulla muuta kuin anteeksipyyntö teidän laitokselta.



Hetkinen... olitko sä siis pidätetty vai kiinniotettu? Käsittääkseni pidätys tapahtuu vasta laitoksella, poliisi ei voi kadulla edes pidättää, ainoastaan ottaa kiinni.
Anselmi

Posts: 2,578

#299 • • Edited Anselmi And sell me

henkka, 18.9.2006 16:05:
---
Anselmi,
Anselmi: Aa, koska mä olin sivullisena tilanteessa ja ilman järkisyitä pidätetty, niin mun mielestä mulle ei pitäis tulla muuta kuin anteeksipyyntö teidän laitokselta.

---


Hetkinen... olitko sä siis pidätetty vai kiinniotettu? Käsittääkseni pidätys tapahtuu vasta laitoksella, poliisi ei voi kadulla edes pidättää, ainoastaan ottaa kiinni.


Hyvä kysymys, kun en oikein itsekkään tiedä. Varmaan kiinniotettu. Mellakasta syyttävät ja vajaat 24 tuntia olin kiinniotettuna.

--
sen pituinen se

henkka

Posts: 4,973

#300 • • henkka

Anselmi,
Hyvä kysymys, kun en oikein itsekkään tiedä. Varmaan kiinniotettu. Mellakasta syyttävät ja vajaat 24 tuntia olin kiinniotettuna.



Eli kiinniotetty epäiltynä (vai syytettynä? muistatko Anselmi sanoivatko?) mellakoinnista? Mutta pidätystä ei missään vaiheessa?

Eli otetaan kiinni kun epäillään jostain, ja kun pidetään niin pitää syyttääkin jo jostain?

Nyt joku viisaampi kertoo?