Helsinki 2006. Protestoi 9.9.

321 posts, 17 pages, 129,006 views

Avatar
#201 • • Edited ALIEN Guest

pinkki, 11.9.2006 13:43:
---
ALIEN, 11.9.2006 13:18:
No tuskin ainakaan tahalleen sytetettyjä tulipaloja ;)

---

et vittu oo tosissas. Niin missäs näitä tahallaan sytytettyjä tulipaloja oli??


Hmm.. Itseasiassa näin TV:n uutisissa kun juuri nämä ihmiset olivat laittaneet tulen pystyyn kiasman edessä. Pienen mutta silti. Mitäs jos sinne oltaisiin kaadettu pirtua ja olisi ollut x5 isompi palo sen jälkeen? Vai väitäks et YLE hankki Industrial Light & Magicin hoitaa special efectei uutisiin?

---

eli tää oli nyt niinq sit täysin sama asia? hyvä seivaus..



Olis voinut olla. Joten ihan okei seivaus.


Siinä on kato sellanen konkreettinen ero, että mä ilmasen sen suoraan olevan veikkaus enkä esitä asiaa faktana, ja tossa tilanteessa vieläpä tukien sitä tosiasiaa, että alkuperäinenkin oletus aineesta oli pelkkä mediaan lentänyt veikkaus. Jos mulla on huonot perusteet veikkailulle niin jätän senkin kokonaan väliin, toisin kuin aika moni täällä näköjään viitsii tehdä. Pystytkö näkemään mitään eroa noissa konsepteissa, pystytkö?



Mulla taas oli ihan hyvät pohjat veikata et seassa oli samaa naamaa jolla on historiaa ilkivallassa. En kuitenkaan esittänyt asiaa faktana, minkä takia mä iskin sinne kysymysmerkkejä lauseiden perään. Pystyitkö näkemään niitä, pystytktö?


Vähintä mitä me yhdessä voimme tehdä heidän tukemisekseen on tuoda edes hieman sekasortoa myös Helsingin kaduille.
Dongzhou koalitio
anarkistinentoiminta [at] anarkismi.net



thebbo, 7.9.2006 21:50:
Lauantaina räjähtää.



pinkki
Voisko nää rikkinäiset puhelimet jo ees hieman laantua ja tämmöset täysin perättömät randomit laukomiset jäädä pois?



Yep. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa sulle stressiä niin kuin tais SMASH aiheuttaa Poliisille. Sori. Sä taas otat asiat niin henkilökohtaisesti et on tainnut verisuonet pursua päässä lukiessas noita sivuja. Ei hyvä *pepsodent*
Avatar
#202 • • astaroth Guest

Anselmi, 12.9.2006 01:59:
Ihmiselle joka ei ole koskaan ollut putkassa tai ylipäätään tuollaisissa merkeissä poliisien kanssa tekemisissä, mennyt 24h oli ollut ikimuistoinen kokemus. Sen takia kirjoitankin tämän teille ja toivon että ette joudu koskaan kokemaan samaa.


huh... pakko kyllä vetää nöyrästi takaisin omia lähtökohtaisia mietteitä
K

Posts: 511

#203 • • K

ALIEN, 12.9.2006 02:07:

Yep. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa sulle stressiä niin kuin tais SMASH aiheuttaa Poliisille. Sori. Sä taas otat asiat niin henkilökohtaisesti et on tainnut verisuonet pursua päässä lukiessas noita sivuja. Ei hyvä



Mulle tää ainakin on aiheuttanu stressiä ja verisuonet pullistelee. Ja niin noloo ku se tietysti onkin, mä näköjään jopa menetin yhet yöunetki. Ja otan tän erittäin henkilökohtasesti, koska poliisi ensin perseilee mun kotikaupungissani ihan vitusti, sitten ne sanoo toimineensa oikein ja hyvin, sit sisäministeri ja jotkut luupäät eri foorumeilla ja lehdistössä taputtaa käsiään ja sanoo et poliisi toimi oikein. Ja että syyttöminä pidätetyt saa muka syyttää itteään kun olivat helsingin keskustassa samaan aikaan ku jotkut hipit oli ilmottanu aikovansa riehua.

Jos mä en saa mennä keskustaan ilman että tarvii pelätä poliisia vaan sen takia, että muutamilla räkänokilla on pamppuja ja vesipyssyjä joilla ne aikoo aiheuttaa häiriöö (varsinkin kun poliiseja on monin verroin enemmän ku niitä teinareita ja pikkusen paremmin varustautuneena), mä otan sen erittäin henkilökohtasesti. Niin kauan kun poliisi ei tajua ryssineensä kunnolla ja myös myönnä sitä, mä en luota Helsingin (ja Suomen) poliisin johtoon kovinkaan paljoa. Ja sekin vituttaa mua.

Jos toi fiasko ei johda sisäministeriössä ja poliisijohdossa mihinkään linjanmuutoksiin, eikä poliisi joudu edesvastuuseen, mulla menee ihan oikeesti usko tohon väkivaltakoneistoon. Sen linjan olis muututtava ennen kun porukka provosoituu ylimitotetuista voimatoimista niin paljon, että aletaan saada makua oikeista mellakoista. Sit ei yksittäisten turhautuneiden nuorten pullonheittelyt tunnu enää missään.

a

selvityksen voisi toivoa tuovan mukanaan ainakin kypärätunnukset mellakkaviranomaisille, jotta selkeiden väärinkäytösten estäminen toimisi myös toiseen suuntaan.



Toi olis tosi tärkee senkin takia, että se yksittäinen skoude tosiaan joutuu miettimään ennen pampunheilutusta, että se henkilökohtaisesti joutuu vastuuseen kun videoita myöhemmin katellaan. Nytkin ne oli iso anonyymi massa mistä ei hevillä saa selvää kuka tekee ja mitä.

Tajuispa ne myöntää virheensä niin tajuis loppuosakin kansasta että kyllä, poliisikin voi joskus olla väärässä.

P.S. montako sataa mellakkapoliisia tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?
marpa

Posts: 100

#204 • • marpa

Anselmi, 12.9.2006 01:59:

--pidätyksestä--



Eduskunnan apulaisoikeusasiamies Jukka Lindstedt tutkii poliisin toiminnan lauantaisen mielenosoituksen yhteydessä. Eli sun varmaan kannattaa tehdä kyseiselle henkilölle kantelu poliisin toiminnasta.

Oikeusasiamiehen puoleenhan voi kääntyä, kun epäilee, että viranomainen tai virkamies ei ole noudattanut lakia tai täyttänyt velvollisuuksiaan. Apulaisoikeusasiamies on jo saanut esim. mielenosoittajien (ja täysin sivullisten) piirittämiseen ja kiinniottoihin liittyviä kanteluita.
juju

Posts: 1,050

#205 • • juju a e r o

Anselmi, 12.9.2006 01:59:
Joudun pinnistelemään etten lauo takaisin mitään tyyliin: taidat itse ottaa kakkoseen.



sori anssi, mut niin ikävä sattuma ja kaikin puolin paska keissi kun toi varmasti oli niin en voinut olla tipahtamatta kun kuvittelin sut tossa tilanteessa *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#206 • • Jone Archibald Haddock
Haluisko joku vielä tänäänkin väittää poliisin toimineen vain ja ainoastaan niinkuin pitää vai pystyvätkö kovimmatkin luupäät jo myöntämään ettei näin ole?
Avatar
#207 • • ALIEN Guest

K, 12.9.2006 06:24:
Mulle tää ainakin on aiheuttanu stressiä ja verisuonet pullistelee.



Jep. Mut mähän en missään vaiheessa sanonutkaan että poliisi olisi toiminut oikein, jos nyt sellaista täällä on ymmärretty. Valitettavaahan toi on ja nyt ei muuta kuin tekemään tarpeeksi monta reklamaatiota niin saa sivulliset seuraavissa mielenosoituksissa pysyä turvassa, toivottavasti.
CM

Posts: 1,507

#208 • • CM
Sanottaneen niin, että joitakin yksittäistapauksia lukuunottamatta poliisi toimi oikein. Nämä yksittäistapaukset voivat kiittää sit kaikesta kohtelustaan Smash Asemia ;)
p3trus

Posts: 43

#209 • • p3trus

Anselmi, 12.9.2006 01:59:

Eli kävipä seuraavaa:
[...]



Hei Anselmi,

mailaa ihmessä kuvauksesi omalla nimelläsi oikeusasiamiehelle ja oikeuskanslerille, yhteystiedot löytyy netistä. Kyseessähän on laiton vapaudenriisto virkavallan toimesta, ja heidät pitää saattaa toimistaan lailliseen edesvastuuseen. Täällä kirjoittamalla ei asia korjaannu.

Nimim. kokemusta on - sain aikaan apulaisoikeusasiamiehen lehdistötiedotteen, jossa todettiin henkilötarkastukset juhlapaikan ulkopuolella laittomiksi.
DiamonDie

Posts: 676

#210 • • DiamonDie mediahippi
Poliisin toimet ovat kyllä menneet useamman kerran viime vuosina täysin absurdeiksi ihmisoikeusrikoksiksi. Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Jälleen yksi erinomainen syy muuttaa pois tästä maasta.
Avatar
#211 • • niomic Guest

DiamonDie, 12.9.2006 14:50:
Poliisin toimet ovat kyllä menneet useamman kerran viime vuosina täysin absurdeiksi ihmisoikeusrikoksiksi. Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Jälleen yksi erinomainen syy muuttaa pois tästä maasta.



Yhtään väheksymättä perusteluitasi, herää minulle ainakin seuraava kysymys: Muuttaa minne?
Avatar
#212 • • Edited astaroth Guest
sisäministeri kari rajamäki puoltaa poliisin toimintaa, kertoo ylen txt-tv

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/html?PAGE=107

Poliisi epäili mellakkaa Kiasmalla


Poliisi ja sisäministeri Kari Rajamäki
ovat perustelleet poliisin toimia Smash
Asem -mielenosoituksen yhteydessä.

Rajamäen mukaan poliisin toiminta oli
perusteltua. Kiinniotettujen hallusta
löytyi mm. kiellettyjä esineitä.

Poliisi kertoi myös saaneensa
suojelupoliisilta etukäteen tietoja,
että kyseessä ei ollut mielenosoitus
vaan etukäteen valmisteltu mellakka.

Apulaispoliisipäällikkö Jari Liukun
mukaan mielenosoitus keskeytettiin,
koska joukossa esiintyi järjestys-
häiriöitä ja joukko uhmasi käskyä pitää
mielenosoitus Kiasman läheisyydessä.

pinkki

Posts: 308

#213 • • pinkki säätö et co.

ALIEN, 12.9.2006 02:07:

Yep. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa sulle stressiä niin kuin tais SMASH aiheuttaa Poliisille. Sori. Sä taas otat asiat niin henkilökohtaisesti et on tainnut verisuonet pursua päässä lukiessas noita sivuja. Ei hyvä *pepsodent*


ainoa mikä mun verisuonia pullistaa päästä on sun dorkailus *ding*

noihi muihin vänkäämis/ärsyttämis/saivartelu-läppiis en jaksa enää ees vastata
Avatar
#214 • • Edited ALIEN Guest

pinkki, 12.9.2006 15:24:
noihi muihin vänkäämis/ärsyttämis/saivartelu-läppiis en jaksa enää ees vastata


koska et vaan osaa lukea ja ymmärtää. Mikä on ihan okei. Toisin kuin sun agressiivisen vittumainen ja lapsellinen tapas aina vastaa takas mun viesteihin ilman et sekuntiakaan miettisit asioita muista näkökulmista sä heti ensin tuomitset sen järjettömäksi paskaksi mikä valitettavasti vaan tekee susta aika säälittävän mun silmissä. Opettelisit nyt edes vastaa forumeille kohteliaasti jos näet vääryyttä toisten viesteissä - kasvaisit aikuiseksi.

edit: ja lisättäköön nyt pienen tiedustelun jälkeen että veikkaukseni osuivat kohdalleen - samat naamat oli vappuna ja taiteden yössä. Eli en turhaan tuonut esille edeltäviä tapahtumia :P

Ja kyllä mä tiedän ettei ne kaikki anarkistit ole näitä ääripään riehujia mut sen siitä saa kun liittyy seuraan typerien eikä lähde helvettiin viimeistään kun olisi syytä. Ihmiset yleistävät eri ryhmittymiä kuten bilekävijöitä ja näitä vielä monia vuosia, joten opettelisit elää sen kanssa niin ei tarttis olla tollanen kiukutteleva keila :)
Avatar
#215 • • Annakins Guest

niomic, 12.9.2006 14:52:
---
DiamonDie, 12.9.2006 14:50:
Poliisin toimet ovat kyllä menneet useamman kerran viime vuosina täysin absurdeiksi ihmisoikeusrikoksiksi. Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Jälleen yksi erinomainen syy muuttaa pois tästä maasta.

---


Yhtään väheksymättä perusteluitasi, herää minulle ainakin seuraava kysymys: Muuttaa minne?



Musta on hirveän mielenkiintoista, että niin kovin monen mielestä Suomessa menee niin kauhean huonosti ja kaikki on ihan perseellään, että on vaan ihan pakko muuttaa jonnekin muualle. Kertokaa mulle missä menee paremmin ku täällä? Siis ihan kaikki asiat mukaan laskettuina.

Joo, poliisit veti ehkä vähän overkilliä, mutta AINAKIN SIITÄ ON TULOSSA TUTKINTA eikä kukaan ole tietääkseni mystisesti kadonnut SUPO:n salaisiin kidutuskammioihin.
Displacer

Posts: 1,828

#216 • • Edited Displacer

Anselmi, 12.9.2006 01:59:
---

En jaksanut eilen kirjoittaa kun putkasta pääsin. Sen verran raskasta oli olla 24 tuntia pidätetty syyttömänä ja sivullisena (syyttömyyden ja sivullisuuden myönsi myös poliisi, ennen kuin päästi)

Eli kävipä seuraavaa:

*klips*



Mielenkiintoinen juttu. Kiitoksia, kun jaksoit tänne kirjoitella tuosta.

Ja todettakoon vielä jotta ikävää, että tälläistä tapahtuu.
CM

Posts: 1,507

#217 • • Edited CM

Annakins, 12.9.2006 16:35:
---
Musta on hirveän mielenkiintoista, että niin kovin monen mielestä Suomessa menee niin kauhean huonosti ja kaikki on ihan perseellään, että on vaan ihan pakko muuttaa jonnekin muualle. Kertokaa mulle missä menee paremmin ku täällä? Siis ihan kaikki asiat mukaan laskettuina.



Luit juuri ajatukseni.. Minulla on jostain mielikuva, että ainut maa, jossa poliisi olis ehkä toiminut lepsummin, on Ruosi, jossa poliisi olis itse todnäk ottanut pahasti turpiin näiltä riehujilta. En sitten tiedä mistä tuokin mielikuva on tullut *nauru*
yana

Posts: 877

#218 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

niomic, 12.9.2006 14:52:
---
DiamonDie, 12.9.2006 14:50:
Poliisin toimet ovat kyllä menneet useamman kerran viime vuosina täysin absurdeiksi ihmisoikeusrikoksiksi. Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Jälleen yksi erinomainen syy muuttaa pois tästä maasta.

---


Yhtään väheksymättä perusteluitasi, herää minulle ainakin seuraava kysymys: Muuttaa minne?



asteroidille B612 tietenkin!
phanatic

Posts: 1,123

#220 • • phanatic

CM, 12.9.2006 16:59:
---

Luit juuri ajatukseni.. Minulla on jostain mielikuva, että ainut maa, jossa poliisi olis ehkä toiminut lepsummin, on Ruosi, jossa poliisi olis itse todnäk ottanut pahasti turpiin näiltä riehujilta. En sitten tiedä mistä tuokin mielikuva on tullut *nauru*



Siellähän poliisi ampui kovilla mielenosoittajia kohti tässä taannoin.